Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.nusta.edu.ua/jspui/handle/123456789/2487
Title: Педагогические условия формирования у студентов готовности к гармонизации межличностных отношений
Other Titles: Pedagogical conditions of forming readiness for harmonization student’s interpersonal relationshis
Authors: Пернарівська Т.П.
Pernarivska T.P.
Keywords: Готовность,
гармонизация межличностных отношений,
студенты,
воспитательная работа,
педагогические условия.
Readiness,
harmonization of interpersonal relationships,
students,
educational work in higher education,
pedagogical conditions.
Issue Date: 2013
Publisher: Научный журнал Павлоградского государственного института имени С. Торайгырова. Серия педагогическая.
Citation: Пернаривская Т. П. Педагогические условия формирования у студентов готовности к гармонизации межличностных отношений / Т. П. Пернаривская // Научный журнал Павлоградского государственного института имени С. Торайгырова. Серия педагогическая. – 2013. – № 2. – С. 179–186.
Abstract: Рассмотрена сущность готовности к гармонизации межличностных отношений; приводятся данные о структуре такой готовности и уровнях ее сформированности у студентов. Раскрываются и обосновываются педагогические условия формирования у студентов готовности к гармонизации межличностных отношений, охарактеризованы формы и методы работы внедрения этих условий в воспитательную работу высшей школы. The essence of readiness for harmonization of students’ interpersonal relationships is considered. The article provides data of the structure of readiness and levels of its formation. Disclosed and justified pedagogical conditions of forming readiness for harmonization students’ interpersonal relationships. Characterized the forms and methods of implementation such conditions in the educational work of higher educational establishment.
URI: http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/2487
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2321_IR.pdf508.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.